Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Már 55 448 794 km-t sportoltatok
Csak lépésenkét

Testsúly napló

Neran_89 | 2013-06-19 19:10:25 | 42 hozzászólás

Nos eljutottunk ide is. Tudni kell,  hogy sajnálatos módon a kollégiumunkban nincs méleg így nem teljesen pontosak az első adatok.

Tehát a tények! Januárban amikor itthon mérlegre álltam 108 kg voltam. Ezt tekintem a standard értéknek, ha bár lehettem több illetve kevesebb is amikor elkezdtem az edzést. Pünkösdkor álltam újra mérlegre ekkor 105 kg-t mutatott a kicsike. Itt már pár hete edzettem, jó lelkesítő volt. Végül pedig eljutottunk a mai napig. Ma újra mérleghez jutottam és nyár lévén szeptemberig rendszeres(ebb) vizitálásaim lesznek. Ma 102 kg-t mutatott. Tehát a féléves mérlegem jelenleg 6 kg fogyás 6 hónap alatt. Ebből 1hónap és 1,5 hét edzés/diéta után. Remélem a rendelkezésemre álló 2 hónapban   még tudom fokozni a teljesítményt! :)

42 hozzászólás

torolt_13650 4127 napja
torolt_13650 képe

Szép teljesítmény, csak így tovább:)

Neran_89 4127 napja
Neran_89 képe

Köszönöm szépen! :)
Éreztem éreztem a változást, de nem gondoltam, hogy  "enyire"!  Nagy lendületet adott! :)

tomcsi 4126 napja
tomcsi képe

havi 1 kg teljesen korrekt...az elején, aztán ez lelassul...a bőröd kövesse a fogyást, ne csüngjön rajtad mint egy lajhár :-))

...tankolásnál elöttem lévő csávó...fiatal ember...kb 170 cm lehetett, úgy 120 kg...fizette a tankolást, közben mivel azért rakják direkt a pénztár mellé a hűtőpultot, kivett 2 előrecsomagolt szendvicset, kóla, víz...2 doboz cigi...gondoltam magamban, te aztán tudsz élni öcsém...mész majd a levesbe...még az energiaital hiányzott, de azt biztos máshol veszi :-))

gfm29 4126 napja
gfm29 képe

Gratulálok én is. Kitartást!

Czeglédi Ferenc 4126 napja
Czeglédi Ferenc képe

Havi 1 kg az minimális, nagyon-nagyon kevés! Az ideális testsúly kiszámítás ( egyik legegyszerűbb módja) férfi esetén testmagasság utolsó két számjegye= ideális testsúly, hölgyeknél ugyanez, de! minusz 10!

Tehát 175 cm magas férfi:75 kg, 175 cm magas hölgy 65 kg!

Természetesen ha van 2-3 kg eltérés, nem probléma.

Ha e szerint számolod a célsúlyodat akkor mennyit kell még leadni?

Véleményem szerint ilyen nagy súlynál könnyen menne a havi 3 kg is! De havi 1 kg az nagyon-nagyon-nagyon kevés!

de legalább a tendencia jó!

Tullius 4126 napja
Tullius képe

Heti egy kilót mondanak ideálisnak, de valószínű erősödtél is közben. Haverom mondja, hogy a férfiember 100 kg alatt csak karácsonyfadísz, de remélem, karácsonynál jóval előbb átléped a hátart! :)

anna2210 4126 napja
anna2210 képe

Feri, akkor nekem 44 kilónak kéne lennem???  Szerintem ezek az általánosító számítások nem sokat érnek.....


Neran hajrá, jó lesz ez :)

 

usagi 4126 napja
usagi képe

Fontosabbnak tartom, hogy elkezdted a sportos életmódot, mint azt, hogy pontosan hány kilót adtál le. Fontos az enyhén negatív kalóriamérleg. Ha beleszeretsz a futásba és egyre többet kívánsz (és bírsz is futóművel és hajtóművel), akkor ez felgyorsulhat - ahogy írták, egy ideig. Aztán már ahhoz kell heti öt órányi edzés, hogy tartsd a testtömeged :)

tomcsi 4126 napja
tomcsi képe

Anna akkor Te 154 cm vagy kitaláltam? :-)

Feri butus...ízlésekben is van eltérés, van aki szereti a macisakat, akár lányok akár fiúk :-))

bár érdekes, azoknak is csöpög a nyála ha egy szép sportos testet látnak...

természetesen a -10 nem valós, a -10% a valós, Feri mindent tud csak kb :-))

legalább is hosszú élettapasztalatom ezt mondatja...tehát Anna 48.6 kg...50 még nem kövér :-))

férfiakra -100...futógepárdoknál simán mehet a női számítás :-)

Czeglédi Ferenc 4126 napja
Czeglédi Ferenc képe

Tomcsi: én -10 kg-ra emlékeztem, de legyen -10%! Tullius igen általában heti kb. 1 kg-t javasolnak, főleg 100 kg fölött, az alatt véleményem szerint elég 10 naponta, majd később (ahogy közeledik az ideális testsúly) kéthetente 1 kg. Ahogy Tomcsi írta nagyon fontos a folyadékutánpótlás, a bőr miatt, viszont ha a túlsúly csökkenés eléri a havi 5 kg, fiygelni kell mert sokszor pszichikai megborulás is bekövetkezik, és az illető kibirhatatlan lesz....

Usagi: igazad van a legfontosabb az életmódváltás!

alouette 4126 napja
alouette képe

hát akkor esetem az ellenpélda( de nem követendő)3 hónap alatt fogytam 18 kg-t ( ja és nem 100-ról indultam), utána még fél év alatt 5-t, ebből 3 később visszajött... pszichikailag?...fél méterrel a föld fölött repkedtem , nemhogy megborultam volna :)...persze a bőr nem követte tökéletesen a gyors változást ,de azért korrekciós műtétre nem szorulok...bár ki tudja :D

és Usaginak igaza van...később már a heti 5, aztán már a heti 10 óra intenzív mozgás se elég a kilók tartására, ha valaki hízásra hajlamos...de Neran te még ráérsz ezen aggódni, először sikerüljön a célod...jó úton haladsz, kitartást továbbra is!

tomcsi 4126 napja
tomcsi képe

Feri ne hablatyolj már, semmi folyadékpótlásról nem írtam itt...attól független persze fontos...

rendkívül sokallom akár a heti akár a 10 naponta 1 kg-ot...főleg ha nem extrémtúlsúlyos valaki...a gyors fogyások sokszor vizek...sajna nem gyors folyamat ez...ütöm-vágom a banyám mégse fogy le...asszem keményebb eszközökhöz kell nyúlnom...kalapács...összeütök neki egy erős házat és bezárom...kiengedem mikor elég szakadt már :-))

alouette 4126 napja
alouette képe

Tomcsi:áááááááááá....lehet Neked készíti már az erős házat az asszony, vagy zubbonyt:D...én a helyébe azt tenném, tuti :)

anna2210 4126 napja
anna2210 képe

 

Tomcsi drága, akkor kövér vagyok. Ott vigye el a fene az 53 kilómat, ahova akarja :) Már 2 éve ennyi vagyok, nem is voltam ennél több még.

Két kilónak kéne lemennie, de január óta dekára pont ugyanannyi vagyok!!!! Viszont a kedvenc blúzom ismét hordom, amit 50-51 kilósan hordtam utoljára. Tesóm szerint 3 kilót fogytam úgy szemre, dehát a mérleg nem hazudik. Izmosodom, vagy mi szösz.

Tullius 4126 napja
Tullius képe

Pedig a heti egy kiló nem sok. Nyilván nem egy univerzális, patikamérleggel beállított érték, de általában véve igaz, hogy ennyi változást még könnyen lekövet a szervezet. Főleg az elején, amikor még bőven tud miből sáfárkodni. :)

monique 4126 napja
monique képe

nálam a -10 jobban működik, mint a -10%, de ez valamennyire alkat kérdése is.

 

anna2210, nekem is ilyen hatással volt a futás, 53kg előtte is, 53kg néhány hónappal később is, de ugyanakkor karcsúbb lettem, pedig előtte se volt igazán felesleg.

Dex 4125 napja
Dex képe

http://www.2perc.hu/a-kilok-semmit-sem-jelentenek/

 

Még ha a képek kamuk, a lényeg igaz. Erősítéssel együtt nehezebb fogyni, no de nem is a kilók a lényegesek. Ez a magasság -100, meg ugyanúgy hülyeség, mint a többi általánosítás. (meg a többi Ferenc féle okoskodás) Én nem tudnék elhízni annyira hogy ideális legyen a testsúlyom :P De alkati kérdés, hogy kinek mi a jó

gabocz 4125 napja
gabocz képe

Gratulálok én is! :) És sok sikert és kitartást a folytatáshoz, mert az elért fogyást hosszú távon (min. 3-5 év) megtartani sokkal-sokkal nehezebb, mint lefogyni.

Czeglédi Ferenc 4125 napja
Czeglédi Ferenc képe

Megnéztem a Dex-féle okoskodást, itt a 2 perc.hu-ra gondolok, ez egyike azon oldalaknak ahol semmiféle érdemi infó nincsen semmiről sem, főleg nem a témánkról....

A -100, és a többi végeredménye egy szám, és mint tudjuk a számokkal nem lehet vitatkozni!

Igaza van Gabinak! Le lehet fogyni, de azt életed végéig tartani is kellene, és az a nehezebb feladat!

Dex 4125 napja
Dex képe

Szinte sejtettem, hogy nem fogod megérteni amit írok, nem okoztál csalódást :D

linkem egy humor oldal, de néha más "téma" is előkerül. Direkt írtam, hogy kamu is lehet, mert nem az a lényeg, hanem hogy aki erősítéssel kombinálja a 'fogyókúrát' nem feltétlen fog súlyban nagy változást elérni, emiatt meg nem kell leszólni, hogy kevés amit elért.. szűklátókörű vagy ebben is.. a -100 meg a többi nagy általánosság amit valahol összeolvastál és itt dobálózol vele, pedig csupán okoskodás, amit te magas szinten művelsz..

 

Neran_89! Hajrá tovább a neked tetsző úton! ;)

RemAti 4125 napja
RemAti képe

@Dex -:)

 

 

gabocz 4125 napja
gabocz képe

Nyugi már. Nehogymár emiatt egymásnak ugorjatok. Sztem Ferinek is igaza van abban, hogy nem szerencsés a 2perc.hu-t idézni, és Dexnek is abban, hogy nem az számít, hogy hány kilót nyom az ember a mérlegen, hanem hogy mennyire fitt az ember, mennyi abból az izom. Mindazonáltal ha tud vki olyan módszert, amitől örök életre visszafogyok 51 kilóra, akkor szóljon nekem is, mert úgy tűnik, a felszedett 5 kiló nem megy le, pedig többet edzek, mint valaha. (És nem zabálok összevissza)

Czeglédi Ferenc 4125 napja
Czeglédi Ferenc képe

Nézd Dex! Lehet személyeskedni, de az nem viszi előre az ügyet! Én leírtam néhány gondolatomat, ha neked van jobb ötleted, javaslatod írd le! Addig is szurkolok Neran barátunknak, hogy elérje a céljait, és sikeresen teljesüljön amibe bele vágott, és ezen közben sok örömben legyen része!

Úgy legyen!

(Gabi! Rajtad túlsúly....ne viccelj már....)

Kézcsók a hölgyeknek, üdvözlet az uraknak, elmentem gerinctornázni!

RemAti 4125 napja
RemAti képe

@gabocz türelem. -:) Amúgy ezekkel a statisztikai számokkal nem kell foglalkozni. sprinter koromban magasság /súly érték ez volt: 178/83.5 kg.

RemAti 4125 napja
RemAti képe

Vékonynak tartottak. Senki nem hite el, hogy 83 és fél kg vagyok.

Bozót 4125 napja
Bozót képe

Tényleg nem a súly számít (vagyis a tömeg, de mind1 :)

Ha sokat edzel, talán több rajtad az izom, mint valamikor 51kilósan...  Inkább legyél fitt és izmos 60kg, mint skinny fat 50.... Persze, a szálkás izmos 50 még jobb, különösen ha futni szeretnél :-)

Neran_89 4125 napja
Neran_89 képe

Huh! Kicsit nem figyelek ide aztán hogy megrohanjátok a falat! :D Hát köszönök szépen minden biztatást. Megpróbálok minden hozzászólásra reagálni vagy legalább is azokra amikre lehet. Bocsi ha kimaradna valami.

Tehát:

A havi 1kg télleg kevés bár fokozatos és lehetőséget ad arra hogy a bőr rendesen visszahúzódjon különben télleg lógni fog. Tudtommal a heti 1-2kg-s fogyás teljesen optimális és egészséges. 

Ami a félévet jelenti azért írtam így mert januárban álltam utoljára mérlegre, viszont  áprlis közepén kezdtem el diétázni és a végén kezdtem el edzeni, szóval kicsit hízelegve magamnak ez 1,5 hónap eredménye nem 6é :D de persze a félévvel is egyet tudok érteni.

Ami az optimális súlyt illeti, ÉN személy szerint 80-85 kg alá nem szívesen mennék. DE ha sikeresen tudok tömeget növelni a 90kg-t is el tudom képzelni. Bár egyet értek a férfi 100Kg felett kezdődik!! :D (kiigazítás: 100kg izom és nem háj :D)
A magassággal történő számításokat én valahogy nem tartom reálisnak ez alapján nekem 70kg körül kellene lennie.. nálam alacsonyabb sportoló ismerőseimnek volt 70-75 kg a verseny súlyuk :D Akkor nekem elég érdekes lenne, ha ezt normális állapotnak  lehetne nevezni. :)

Ami a 2perces sorozatot illeti.. hmm na itt az én reagálásom:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/558776_312442432218010_722481584_n.jpg

A képen Jay látható fegyencedzéssel fogalaltoskodó magyar srác. Sok motivációt jelent a blogja számomra! A lényeg, hogy pár hónapja készített egy összefoglalót az eddigi eredményeiről és onnan vágtam ki a képet. Itt is jól látszik, hogy nem mind1 hogy az ember test tömege miből épül fel. Nem mellékesen megjegyezném, hogy 1kg izom nehezebb mint 1kg háj :D Viccet félre téve az izom, sűrűbb szövet mint a zsír így ugyan azon a súlyon sokkal több izom,erő lehetséges mint elhízva.

 

Czeglédi Ferenc 4125 napja
Czeglédi Ferenc képe

Nem értem, ha 70 kg környékén van az ideális testsúlyod akkor miért célzod meg a 90 kg-t, hiszen az még kb. 30%-os túlsúly.....amit cipelni kell magaddal, hiszen itt nem 2-3 kg-ról van szó, hanem kb. 20 kilóról, ami elég húzós mennyiség, és egyértelműen túlsúlyos leszel még akkor is.....nemrég volt itt egy tanulmány, hogy 5 kg túlsúly esetén kb. 50%-kal növekszik meg a térdproblémák kialakulásának a veszélye.....tegyél fel a hátadra 20 kg súlyt, és cipeld néhány órát, majd vedd le, meglátod a különbséget, és a te célod még ennek a 20 kilónak a cipelése!

Havi egy kg, az azt jelenti, hogy voltál-e méretkezés előtt wc-n, ill hogy 1 nagy pohár vízzel többet/kevesebbet ittál méretkezés előtt!

A tendencia jó, de lehet fokozni, és hidd el össze sem lehet hasonlítani azt az érzést, ha sok-sok felesleges kg-t cipelsz magadon, vagy ha pont ideális a testsúlyod! Nekem a maxom ,  az ideálistól 7 kg volt pluszban, de én borzalmasan éreztem magam, most kb. ideális súlyban vagyok, mostmár kb. elégedett vagyok, de érzem a különbséget, pedig csak 7 kg pluszsúlyom volt, de már az is sok! Kimondom (ezzel persze lehet vitatkozni..) kompromisszumot kötöttél, hogy félúton megállj, ezt követi majd a következő kompromisszum, és az egész dolog pár hónapon belül elhal! Én így látom, elnézést kérek előre is, ha tévedek, és én kérek legelsőként elnézést tőled, de te még a félutat sem akarod megtenni! 170 cm-es magassághoz képest borzalmasan sok a 90 kg!

Remélem, hogy tévedek, és nem lesz igazam, bízom benne! További jó fogyást kivánok!!!

Neran_89 4124 napja
Neran_89 képe

".....tegyél fel a hátadra 20 kg súlyt, és cipeld néhány órát, majd vedd le, meglátod a különbséget, és a te célod még ennek a 20 kilónak a cipelése!" 20kg-s hátizsákkal járok túrázni nem gáz :D

Kedves Ferenc!

Egyébként látom télleg jellemző rád, hogy nem  figyelmesen olvasol! :)

Persze ezzel semmi baj. De akkor menjünk pontról pontra. 175 vagyok nem 170 de ez ebben a tekintetben lényegtelen. Akármit mondanak a számok bocsás meg de hülyeség, 70-75 kg az semmi. ÉN pedig izmost, erőt szeretnék. 85-90kg-san semmilyen felesleges súlyt nem cipelek, HA az IZOM. Már pedig én erre törekszek. Nem    tudom megnézted e a linket amit beírtam, látom nem működik csak másolással úgy hogy mindjárt megpróbálom javítani. a lényeg hogy ott a srácnak van egy 78-70-78 kg-s hullámvasútja. és gyönyörűen látszik, hogy mi a különbség 8kg izom és háj közt.  

Neran_89 4124 napja
Neran_89 képe

De persze ettől függetlenül köszönöm a hozzászólást és a lelkesítést. Persze minden vélemény érdekel hiszen úgy tanul az ember! :)

Czeglédi Ferenc 4124 napja
Czeglédi Ferenc képe

Én is 175 cm magas vagyok, és 75-77 kg között ingadozok,(és 41 éves) amikor a legtöbb voltam akkor voltam 82 kg, és bálnának éreztem magam, és azt mondtam ez így nem jó!

75 kg az kb ideális, de te megszoktad már a mázsán felüli testsúlyt és az természetes számodra, de tévedel 90 kilósan kb. 15 kg felesleges súlyt cipelsz ami hosszútávon szépen lassan vissza fog majd ütni-lásd cukorbetegség, térdproblémák stb....

"férfi 100 kg felett kezdődik" nem, ez nem igaz, egy hájas, elhízott valaki kezdődik ott el, de azt én nem férfinak nevezem, kivéve ha a testmagasság 2 m körüli!

Először téves képzeteinktől kell megszabadulni, és komolyan gondolni azt amit kitüzünk magunk elé, ha mi magunk sem gondoljuk komolyan amit csinálunk akkor nem kérdéses, hogy mi lesz a végeredmény!

torolt_12 4124 napja
torolt_12 képe

Az izomtömeg jóval nehezebb a zsírnál, nem mindegy, h 15 kiló izmot hordoz, vagy zsír formájában cipeli.

Vannak sporik, akikkel totál felesleges vitatkozni, mert kevés tapasztalattal, szűklátókörűen mondják a magukét.

Csak saját tapasztalat: régen, mikor aerobic-kondícionálás volt nálam a palettán, 67 kilósan simán rámjött ugyanaz a nadrág, ami előtte kissé túlsúlyosan, 61 kilósan kicsi volt. Innét is látszik, hogy vékonyabb voltam ugyan, de a nehezebb izomtömeg miatt mutatott többet a mérleg.

 

Hajrá Neran! A fegyenc-gyakorlatok jó kis izomerősítő hatásúak, ha valaki lefitymál, az csak irigykedik. :))

torolt_12 4124 napja
torolt_12 képe

A férfi 100 kg felett kezdődik, ez pedig az izmos-szálkás, nem a pocakos egyénekre vonatkozik (itteni hozzászóló)

Neran_89 4124 napja
Neran_89 képe

  Ferenc köszi amit írtál, és értem amit mondasz de teljesen olyan mint, ha egy sort nem olvastál el volna abból amit leírtam fentebb :D

aorsolya

Igen pontosan ezeket mondom én is. :)

monique 4123 napja
monique képe

Feri, ez rohadtul fájt: "A -100, és a többi végeredménye egy szám, és mint tudjuk a számokkal nem lehet vitatkozni!" -- ez nem ilyen egyszerű...

 

még egyet idéznék: "Havi egy kg, az azt jelenti, hogy voltál-e méretkezés előtt wc-n, ill hogy 1 nagy pohár vízzel többet/kevesebbet ittál méretkezés előtt!" --- ez nem így van, ha stabilan csökken havi 1 kilóval. előbb-utóbb a különbség akkorára nő, hogy nem lehet ezekre fogni.

 

Neran, további sok sikert a fogyáshoz és az izomépítéshez :)

torolt_12 4123 napja
torolt_12 képe

@Móni, ez a feltevés akkor állná meg a helyét, ha az illető ugyanazt a kilót adná le minden hónapban. :D :D

holovacz 4123 napja
holovacz képe

Sztem túl nagy feneket kerítenek az emberek a számoknak... megítélésem szerint nem az számít, hanem hogy vki sz@rul érzi magát a bőrében vagy nem... ha igen, akkor addig kell csökkentenie a súlyát, amíg azt nem érzi, hogy már nem nehéz a mozgás, már nem érzi, hogy külön terhet cipel... ez van, akinél 60 kg, van, akinél 70 kg, és megkockáztatom, van, akinél 85-90 kg... függ magasságtól, csontsűrűségtől ésatöbbi... az meg hogy milyen tempóban adja le, megint csak emberfüggő... van, aki bír diétázni, van, aki nem bír... egyikünknek ez jön be, másikunknak az... nincs tuti recept rá... én még mindig a mértékben hiszek és a mozgásban... valamint sok olyan élelmiszerünk van, amitől az emberek jó része még mindig ódzkodik, gondolok itt pl. gabonákra, amiket be lehet vezetni az étrendbe, legyen az köles, barnarizs, hajdina, amik egyáltalán nem hizlalnak, viszont regiment tápanyagot tartalmaznak... nem mondom, hogy ezeken kell élni, de egy-egy étkezést nyugodtan fel lehet cserélni ilyesmire legalább a diéta idejére... mondjuk a vacsorát... de ez is csak egy ötlet... a gyors fogyásokban nem hiszek, mert nem tartósak... inkább lassabban, de biztosan... :)

torolt_12 4123 napja
torolt_12 képe

A túl gyors fogyás hiánybetegségekhez vezethet, megterheli a szívet, keringést... Az, hogy kinek mi az ideális súly, nagyon egyéni, alkattól függ. Ismerek olyan emberkét, aki alkatilag dundi, de gyalog megy fel a tizedikre, nem fullad ki közben és a vérképe is totál rendben van, koleszterin, vércukor. Na, akkor most kinek mi az ideális?

tomcsi 4122 napja
tomcsi képe

...bulímiás meg 46 kilósan is kövérnek érzi magát...tehát nem a ki hogy érzi a döntő :-))

csontsűrűség...fejnagyság...daganat...a vége hova vezet :-)

sok izommal azért nem léteznek speciális sportolás nélkül...vagy ha páran igen az genetikai csoda :-))

sűrűbb csont...tömör a csontja vagy mi? :-)

azé nem jelent több kg-ot egy embernél...

csajoknál szerencse kérdése lehet hol van kis többlet, és mennyire szembetűnő...oszt lehet frankó lenge cuccokkal "jól érezni magát a bőrében" :-))

férfiak általában hasra híznak...és onnan harapódzik el más testrészre is...

sajna evvan Neran, 80 alá kell minyima menned...

a helyes mondás így módosul:

"az a férfi aki 100 felett nyom fekve"...amióta ennyit aerozok, már nem megy...igaz nem is járok gyúrni, feladtam a folyamatosan csökkenő eredmények miatt...meg nem is praktikus a sok izom, cipelni kell azt is, csak az esztétikáért kell...

Hajrá!

Dex 4122 napja
Dex képe

Mondom én hogy nem érti :D :D  Ennyi hülyeséget összehadoválni :D

Tullius 4122 napja
Tullius képe

Jézus, mi megy itt! Mindjárt neki is állok tüzetesen átolvasni, csak előtte hozok egy zacskó chipset meg kólát puffasztott rizst és ásványvizet.

gabocz 4122 napja
gabocz képe

Hát nem tudom, ki hogy van ezzel, de engem roppantul zavarna, ha a párom és énközöttem nem lenne legalább 20 kiló súlykülönbség, természetesen az úr javára, és lehetőleg izomtömeg formájában. : ) Ez csak a "férfi 100 kiló fölött kezdődik" témáról jutott eszembe, és teljesen szubjektív vélemény. :)

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
2013-10 hó (2 bejegyzés)
2013-07 hó (2 bejegyzés)
2013-06 hó (4 bejegyzés)
2013-05 hó (8 bejegyzés)
2013-04 hó (5 bejegyzés)