Edzésleírás
Egészen érdekes tekerés lett nagy happy-end-del.
Azt terveztem, hogy meggyőződésem szerint az egyik legszebb kört teszem meg (162km) az Őrség és Szlovénia irányába. Tudtam, hogy nagyon sok meredek emelkedőre számíthatok, főleg a szlovén részen, nos, nem csalódtam. Majdnem 1000m szint jött össze (össze is jött volna, de erről később)
Viszont 2,5 óránál elhagyott az erőm (Muraszombatnál) és már fogalmaztam is meg magamban, hogy kihagyom az újabb emelkedőket és Bajánsenyén keresztül hazavánszorgok valahogy.
Aztán valahogy visszaszált belém a motíváció és mégis nekimentem a domboknak, bár a távolban esőt is láttam.
Szalafő után Őriszentpéter irányába van egy stoptábla, ahol nem szoktam megállni, belátni az utat, persze ott álltak a rendőrök és leintettek. Gondoltam fasza, engem már mindenki megbüntetett eddig is, ezután sem lesz másképp...
Ám rendesek voltak, pedig látszott, hogy csak teszem a hülyét ("megálltam ám, csak kicsit hátrébb, amit nem láthattak", miközben 30-cal kanyarodtam ki teljes lendülettel:) )
Aztán nem sokkal később azt vettem észre, hogy éri a láncátdobó a láncot, ha nehéz áttételen tekerek. Aztán már máskor is, gondoltam, mindegy, elmozdult az első váltó, hazáig kibírom. Aztán Zalalövőnél egyszer csak szépen leesett(!!!) a baloldali hajtókar, teljesen kitekeredett, mert a ráfogó csavar már km-ekkel előtte leeshetett.
Azta, mekkora mázli, már csak épp le kellett gurulnom a vasútállomáshoz rollerezve és megint mekkora mázli, 2 perc és jött is a vonat. Ha pl. szlovéniában esik le, nem tudom mit csinálok, hogy jutok haza...
Így, bár kevesebb lett a táv, azért 5 óra az 5 óra, a szint 95%-át megcsináltam és helyrerázódtam a feladás széléről.
Nagyon nem fáradtam el végül így, de ez pont jó, hogy holnap újra futhassak már egy normálisat. Egyszer kergettek meg kutyák, a szokásos helyen, a Kétvölgyi (az egyik legszebb idehaza) határátkelő előtt. Érdekes, hogy 2006ban (amíg komolyabban bringáztam) is itt szokott 2 kutya megtámadni, hogy ugyanazok -e még, azt nem tudom, de mindig ott ül kettő az út szélén...
Idő | Táv (km) |
Tempó (p/km) |
Seb. (km/h) |
Szint (m) |
Pedál fordulat |
Minimum pulzus (bpm) |
Maximum pulzus (bpm) |
Átlag pulzus (bpm) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
05:04:00 | 134.45 | 02:16 | 26.54 | 952 | 0 | 0 | 0 | 128 |
Akkor sorry. Most töltöttem le a 2013-as Shimano katalógust. A Tiagra még nem Hollowtech II.es, hanem ez csak 105-östől van így.
nem ez van, mert kicserélték Tiagrára a boltban
Korpának ilyen hajtóműve van a Gianten: http://www.bicyclestore.com.au/shimano-compact-fc-r565-10-speed-front-crankset.html
Valami integrált féle, szérián kívüli de nem Hollowtech II-es. Nekem volt négyszögtengelyes hajtóművem is. Legalább 10 ezer km-t
raktam bele - gond nélkül. Én nem hallottam olyanról, hogy egy hajtómű csak úgy szétesik. A Trek-emen Octalinkes a cucc, de az
is gond nélküli. Még amikor birngázni kezdtem anno, akkor volt egy 5 ezer forintos montim. Beleraktam fél év alatt 4 ezer kilit.
Egy idő után azt mondták, a szervizesek, hogy ezt a bringát már nem szívesen látják.... :-) Szinte mindig volt vele valami. Na
annak törött le a hajtókarja, mert valami nagyon kacat középrész volt benne. Belekerült egy monoblokk, onnantól már nem volt gond.
Ilyen: http://www.treefortbikes.com/images/raw/TF-CR4781-2.jpg
A végén a hajtókart rászorító fekete csavar esett ki, majd a süllyesztett fejű oldalsó csavarok is így meglazultak.
Ez nem ugyanaz a kör (sok szint ki is maradt belőle), csak az Zalaövő-Apátistvánfalva-Salovci rész egyezik benne 80%ban (én Salovciban nem jártam) , de ugye ti épp az ellenkező irányba mentetek, én onnan jöttem már vissza Orfalun keresztül. Kis forgalom, remek utak, szép táj, kár, hogy. min. 100km, ha meg akar fordulni onnan az ember.
Milyen hajtóműved van, integrált hollowtech II-es ?
Néyszögtengelyesek szoktak így szétesni állítólag
Ezt jól bevállaltad! Mi is szoktunk erre menni kovival de bajánsenyének jöttünk vissza: https://edzesonline.hu/edzes/1227176
Ez fasza edzés a maratonra egy ilyenből legalábbis jobban tudsz regenerálódni mint ha ilyen hosszút futnál és keringésileg is van edzésértéke
Ismerem Kercaszomort, azaz tudom, hol kell bekanyarodni, mert ott kezdődik is a falu, épp onnan kezdődnek az emelkedők, még szeretnék elmenni erre a körre és végignyomni a 162km-t.
2006ban 11e km-t bringáztam, nem annyira sok, de most elfogadnám a felét is :)
Kár, hogy nincs 2006-os edzésnaplód, szívesen megnézném akkor miket tekertél. Ja, és a kercaszomori kis K természetesen :)
hoppá, erről az edzésedről csak most olvastam, nekem az előző pár nap kicsit kiesett.
Eléggé megdöbbentem a megtett távon (a terv még durvább volt), gratula, jó kis tempót mentél. Amúgy nekem apám Kercaszomori (Bajánsenye utáni következő zsák falu), régen nagyon sokat jártam oda, ma már alig :( pedig szép hely.
Ketvolgy egyebkent is egy titokzatos telepules... - legalabbis a a regmultbol. Valahogy nem
szivesen laknek azon a reszen.
Nem lánc, hanem a bal oldali (tehát, ahol nem a nagy lánckerekek vannak) pedálostul esett le. De ez nem változtat azon, ha a kutyáknál történik, mindenképpen meg vagyok lőve.
Teszteled a rendőröket? Osztrák rendőr nem OK. Magyar rendőr OK. Szlovén rendőr sem OK, de azt most megúsztad.
Én teljesen megértelek, hogy így elmentél tekerni a szép időben szabi alatt. Még akkor is ha pont nem klappol a mittudoménmilyen edzés koncepcióba. Mert jó. És szép. Ennyi.
Kutyák :) Micsoda mázli, hogy nem pont ott esett le a lánc. Szerintem arra várnak, hogy történjen végre valami. A bicikliző ember az annyira érdekes!
Tiszta mozgalmas edzés egy futásodhoz képest!:-) Gratulálok:-)
Szokatlan, de nagyon szép ez a kör és van még szabadságom, no és szép az idő, az eső végül nem kapott el. Igen, nagyon könnyen el lehet tévedni a szűk kis utakon és ha egyszer eltévedtél, akkor csak még több szint árán tud az ember kikeveredni (már ha tud).
Szinte csak pilota keksszel meg vizzel frissítettem, lehet hogy ez volt átmenetileg kevés. Aztán teljesen rendbejöttem (bár ott lassan tekertem, a szél is feltámadt) és bevállaltam a maradék 4-500m szintet is. Kb. megfelel az átlagtempó ezen a pályán, de a legmeglepőbb, hogy alig érzek fáradtságot. Hiányzott az a a maradék 25km azért.
Tőled szokatlan, hogy amióta komolyabban futsz ekkora etapot vállalj be. Nyilván nem úgy értettem, hogy nem bírod.
Hogyhogy mégis ezt a kört vállaltad be? Pedig mostanában megint kezdted elhanyagolni azt a szép Giantet :-) Szlovén
részen tényleg lehet szinteket gyűjteni rendesen, melyek többször eléggé átcseszősek is - főleg ha az ember hosszút
vállal és egyedül van, akkor gondok is lehetnek. Muraszombatnál miért szállt el az erőd, ill. a motivációd? Mi történt akkor?
Azért jó, hogy tudtad folytatni az utad.
A hajtókaros dolognál tényleg szerencse, hogy semmi komolyabb bibi nem akadt, mert járhattál volna rosszabbul is - persze
nem a te hibádból. Egyébként még én sem hallottam ilyen esetről. Ha ez Szlovénban történt volna, akkor az nagy szívás...
Arra tudok gondolni - amit már mondtam telefonon is - hogy összeszereléskor lehet nem volt a megfelelő nyomatékkal
rögzítve a kar a tengelyhez és ennyi kilométer kellett ahhoz, hogy meglazuljon és leessen. Remélem szervízben voltál
már vele. Ez a kör így is jó lett és izgalmakkal teli. De ahogyan olvasom: Kétvölgyön nosztalgiáztál is. Az a két "dög" lehet
7 éve várta már azt a pillanatot, hogy arrafelé vigyen az utad :-) Szerencsére nem történt semmiféle incidens.
Ilyet se hallottam még, tényleg mázlid volt. A Shimanot nem ismerem, de sehogy nem tudom elképzelni, hogy lehet hogy leessen a hajtókar. A lényeg, hogy megúsztad, meg a büntit is.
A táj pedig biztos szép volt, az 5 óra mozgás pedig csak ért valamit.
zsolaaa 3897 napja
Valószínű hogy egyszerűen csak nem húzták meg megfelelő nyomatékkal
Egyébként szerintem teljesen mindegy hogy hollowtech vagy négyszögtengelyes vagy bb30-as a hajtómű, alu vagy karbon a váz mindegyiket tekerni kell. Ezekszerint marketingduma hogy az integrált hajómű azért jobb mert biztosabb a hajtókar rögzítése, de bezzeg a négyszögtengelyes az leesik... meg hogy hány százalékkal merevebb. Nekem mindkét országútin négyszöges van 2005-ben még vb-t nyertek ilyennel akkor olyan szar nem lehet..